Hvordan bidra til læring og hvordan stimulere til studentaktiv læring når vi har store studentkull? Det ble det fokusert på fagseminar i Bergen i april.
11.april 2019 arrangerte Fakultet for helsefag Bergen i samarbeid med Senter for læring i profesjonsutdanning og praksis (SLIPP) og praksis og forskningsgruppen Læringsforsk et VID-internt fagseminar hvor det ble satt fokus på studentaktiv læring.
Tema var
- Studentperspektiv på studentaktiv læring, ved Studentparlamentets leder Jo Stuve
- Veiledningsteknologi - et bidrag til bedre veiledning? ved dosent Petter Mathisen, UIA
Ulike studentaktive metoder som
- Interaksjon i store kull ved førsteamanuensis Øystein Lund, UIT
- Teambasert læring ved førsteamanuensis Silje Mæland, HVL
- Omvendt undervisning ved førsteamanuensis Heidi Grønlien, HIØ
Dagen vekslet mellom innlegg direkte i undervisningsrom i kombinasjon med video/Skype, plenumsamtale og gruppearbeid.
Kort oppsummert ble dagen evaluert til å være inspirerende!
Publisert av Anneline Røssland. Dato: 23. april 2019.