Covid-19: Status for ansatte og studenter ved VID, og smittevernstiltak fremover

Gå til innholdet
VID vitenskapelige høgskole
Meny
  • Studier
  • Student
  • Alumni
  • Bibliotek
  • Forskning
  • Internasjonalt
  • Kontakt
  • Om VID
  • English
  • Studier
  • Student
  • Alumni
  • Bibliotek
  • Forskning
  • Internasjonalt
  • Kontakt
  • Om VID
  • English
Ansatte
Hanne Maria Bingen

Hanne Maria Bingen

høgskolelektor/ph.d.-kandidat, pedagogisk koordinator
Fakultet for helsefag

Kontakt

E-post

hanne.maria.bingen@vid.no

Telefon

+47 22 45 19 38

Sted

Studiested

Oslo

Adresse

Theodor Dahls vei 10, 0370 Oslo

Ph.d.-prosjekt

Bruk av digitale verktøy i læringsaktiviteter i naturvitenskapelige emner i sykepleierutdanningen

CRIStin besøk profil

Fagområder

Vitenskapsdisipliner

Andre pedagogiske fag

Emner

Blandet læring, E-læring, Fleksibel læring, IKT i undervisning, IKT og læring, Studentaktive læringsformer, Webbasert veiledning.

Prosjekter

  • Vitenskapelig artikkel (8)

    Collaborative Online Learning Using a Blended Learning Design for a Physiology Course in Nursing Education
    2021, Seminar.net - Media, technology and lifelong learning

    Studying physiology within a flipped classroom – The importance of on-campus activities for nursing students’ experiences of mastery
    2020, Journal of Clinical Nursing (JCN)

    Nursing students’ experiences with the use of a student response system when learning physiology
    2019, Nordic Journal of Digital Literacy

    Nursing students studying physiology within a flipped classroom, self-regulation and off-campus activities
    2019, Nurse Education in Practice

    Hva opplever sykepleierstudenter som hensiktsmessig bruk av studentresponssystem i undervisning i palliativ omsorg?
    2015, UNIPED

    Hvordan kan en digital julekalender bidra til trygghet og motivasjon til å skrive og samarbeide på nett?
    2012, UNIPED

    Fleksibel fagdiskusjon
    2012, UNIPED

    Fleksibel undervisning
    2009, UNIPED

  • Vitenskapelig foredrag (17)

    Nursing students’ learning physiology within a flipped classroom design
    2019

    Designet til et læringsmiljø som tilrettelegger for at sykepleierstudenter møter forberedt når de studerer fysiologi innenfor rammen omvendt undervisning
    2017

    Bruk av digital teknologi i synkrone og asynkrone læringsaktiviteter
    2016

    Hvordan og hvorfor tilrettelegge for interaksjon?
    2015

    Student Response Systems: Do nursing students prefer coloured paper or digital solutions?
    2014

    Så byggde vi upp en nätkurs – utmaningar och möjligheter
    2014

    Så byggde vi upp en nätkurs – utmaningar och möjligheter
    2013

    Så byggde vi upp en nätkurs – utmaningar och möjligheter
    2013

    Trygghet og motivasjon til skriftlig samarbeid i nettgrupper
    2013

    Veiledning og læringsgrupper på nett
    2013

    Fleksibel læring og trygt læringsmiljø på nett
    2012

    Interaksjon i nettgrupper. Trygghet til å skrive og samarbeide i diskusjonsfora på nett
    2011

    Asynchronous discussion: Inside the LMS or on the open web?
    2011

    Gruppefølelse og samarbeidslæring med mange mil mellom medlemmene i gruppenHvordan gjør vi det?Introduksjonsprogrammet JulekalenderenSamarbeidslæring mellom studenter i praksisgrupperSamarbeidslæring mellom sykepleiere i nettgrupper
    2011

    Lær mer sammen i LMS. Tilrettelegging for oppstart av studiene på nett. Læring av naturvitenskapelige emner i nettgrupper
    2011

    Bacheloroppgaven som danningsprosjekt i profesjonsutdanningene - veiledning i lærings- og skriveprosesser. Hvordan gjør vi det? Sosialisering på nett. Læringsgrupper på nett. Om å få et aktivt forhold til fagplanen. Om å utveksle informasjon og konstruere kunnskap. Kunnskapssøk og biblioteket som ressurs. Prosjektarbeid som forberedelse til bacheloroppgaven
    2010

    Maximizing flexibility and learning
    2009

  • Leder (1)

    The internet and nurse education
    2017, Nurse Education in Practice

  • Database (2)

    Den kommunale barneverntjenesten og NAV-kontorets oppfølging av unge med barnevernserfaring
    2017

    Studentresponssystem spørsmål http://bit.ly/student_aktiv
    2014

  • Rapport (5)

    Hvordan sikre best mulig tilbud for barnevernsungdom i overgangen til voksenlivet?
    2017, VID vitenskapelige høgskole

    Lær mer sammen i LMS. Hvordan veilede og tilrettelegge for samarbeidslæring i nettgrupper for sykepleiestudenter på fleksible studier?
    2011, Diakonhjemmet høgskole

    Læringsgrupper på nett
    2011, Diakonhjemmet høgskole

    Kombinert læring. En evaluering av IKT-støttet undervisning i sykepleierutdanningen med fokus på pedagogisk bruk av stream og leksjoner i anatomi, fysiologi og biokjemi
    2009, Diakonhjemmet Høgskole

    Nåla i posten. En evaluering av IKT-støttet undervisning i sykepleierutdanningen med fokus på pedagogisk bruk av stream og nettbaserte kurs. Hva er vi gode på og hva kan vi bli bedre på? Hvordan kan de funn og analyser vi har gjort, bidra til å utvikle IKT-støttet undervisning med høy kvalitet?
    2008, Diakonhjemmet høgskole

  • Faglig foredrag (2)

    Omvendt undervisning og bruk av digitale verktøy
    2016

    Utvikling av en helhetlig tilnærming til aktiv læring. Erfaringer fra prosjektet Fleksibel undervisning for campusstudenter.
    2016

  • Digitale læremidler (9)

    Let's twist again - opplæringsprogram for ansatte
    2015

    Oppvarmingsuka - introduksjonsprogram for studenter
    2015

    Nettbasert kurs i anatomi, fysiologi og biokjemi
    2011

    Digital julekalender til sykepleierstudentene
    2010

    Nettbasert kurs i anatomi, fysiologi, biokjemi og ernæringsfysiologi
    2007

    Subkutane- og intramuskulære injeksjoner. Interaktiv lærebok i praktiske ferdigheter
    2005

    Nettbasert forkurs i matematikk
    2005

    Vitale tegn - BT, puls, respirasjon og temperatur. Interaktiv lærebok i praktiske ferdigheter
    2004

    Nettbasert forkurs i naturfag
    2001

  • Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel (2)

    Trygt læringsmiljø på nett for å lære gjennom skriftlige dialoger i diskusjonsfora
    2013

    Asynchronous discussion: Inside the LMS or on the Open Web?
    2011

  • Populærvitenskapelig foredrag (1)

    Interaksjon i nettgrupper på fleksible studier? Ny veilederrolle som får dette til å fungere
    2011

Bakgrunn

Har undervisningserfaring fra grunnskole til høgskole innenfor realfag og naturvitenskapelige emner. Har bred erfaring med utvikling av IKT-støttede undervisningsopplegg og digitale læringsressurser, spesielt innenfor de naturvitenskapelige emnene i sykepleierutdanningen, samt fleksible læringsformer, kombinert læring og omvendt læring. Har videreutviklet metoder for samarbeidslæring i nettgrupper. Veiledning av fagpersonalet i utvikling av IKT-støttede undervisningsopplegg, opplæring i bruk av skolens nettbaserte læringsplattform, inkludert utvikling av skolens pedagogiske opplegg ved bruk av denne plattformen, og opplæring i veiledning av studenter ved bruk av IKT. Utvikling av skolens pedagogiske bruk av digitale verktøy i forbindelse med undervisning på campus.

Emner

  • Blandet læring
  • E-læring
  • Fleksibel læring
  • IKT i undervisning
  • IKT og læring
  • Studentaktive læringsformer
  • Webbasert veiledning

Kontakt

Kontakt oss

Spørsmål og svar

Ansatte

Presse og media

VID

Om VID

Misjons- og diakoniarkivet

Samfunnsbidrag

Blogg

Studierelatert

Studier og enkeltemner

Utveksling

Utvekslingsmuligheter

Opptak

Aktuelt

Nyheter

Arrangementer

Campusutvikling

Ledige stillinger

For deg

For studenter

For ansatte

Personvern og GDPR

Følg oss på sosiale medier

3inalliance member logo

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gjøre din opplevelse så god som mulig. Les mer om hvordan VID behandler personopplysninger, om dine personvernrettigheter ved VID og om hvorfor vi bruker informasjonskapsler.